Saturday, November 10, 2012

Abu Dhabi ya habibi.. (1)

SABTU 19 OKTOBER 2012

Alhamdulillah. Selamat tiba di Abu Dhabi dalam pukul 4 petang setelah bersesak dgn beg2 dan stroller dalam satu teksi Innova. Kebetulan kwn mr.R pun numpang sama teksi. Nasib baik dia sorang. Anak isteri dia akan datang dari malaysia hari rabu nanti.

Memandangkan kami akan bermukim di Yas Island Abu Dhabi selama 6 hari aku mulakan entry dengan pemandangan hotel yang aku tinggal .... Hotel Crown Plaza .


Kelass gitu..kalo tak kerana mr.R ada kusus kat sini ...takde chan aku nak dapat tido sini.. Bilik pun dapat suite memandangkan ada askar 3 orang.

living room dan kitchenette (microwave dan fridge medium size)

Satu bilik tidur

Bilik air

Pemandangan dari bilik ni cantik..tapi sayangnya takde balcony... Bagus gak takde balcony memang sesuai untuk 3 orang askar ni..


Pemandangan ni dari angle yang lain. Subhanallah..nampak tak bangunan yg bulat macam globe tu??... jauh gak bangunan tu kalo jalan kaki..rasanya terletak tepi highway ke Abu Dhabi. Punyalah takde pokok sampai jauh nun boleh nampak bangunan ni..


Ni sudut yang lain pulak...nampak F1 circuit.. Kalo tido time ada F1 disini memang meriah. Tak dapat kami merasa peluang itu sebab F1 sini pada 1Nov ..


Ini pun masih dalam pulau Yas. Ada IKeA.. Takde pulak rasa di hati nak ke iKeA walaupun dah sangat hampir dari hotel kami kalau naik kereta tak sampai 5 minit. Bila dah balik Brunei rasa menyesal pulak tak pergi iKeA ni..



Akhir sekali hari-hari budak-budak ni layan pool dan kids clubnya.


posted from Bloggeroid

1 comment:

  1. sama la masa kat dubai tak teringat langsung nak pi ikea. dah sampai rumah dok ternmpk2 logo dia :-)

    ReplyDelete